I want to lift birds and butterflies in the sky, 我要轻轻地托起天空中的小鸟和蝴蝶,
And make umbrellas fly! I want to play like a windy day. 还要让所有的雨伞都飞上天。 啊,我真想成为一阵风!
I want to shake the dew from a spider's web, And help her babies soar. 我要抖落蜘蛛网上的露珠,帮助她的小宝宝们高高地飞翔。
And fly with the leaves from the trees. I want to play like a windy day... 我随着树上飘落的树叶一起飞翔。 啊,我真想成为一阵风!
Until I become like a gentle breeze. 最后,我化为了一阵轻柔的微风。

Like A Windy Day

《如果我是一阵风》

(pg 7 - 11)



❈ 本作改编自美国儿童书作家 Frank Asch 与儿子 Dewin Asch 于 2002 年出版的儿童绘本  —— Like A Windy Day ,并以日本漫画家青山刚昌代表作——《名侦探柯南》内角色进行绘画



# 所有人物作画皆参考《名侦探柯南》漫画及动画内容,部分背景参考自网络图片



改编后绘本内容:


I want to play like a windy day.

我真想像风一样地玩耍。


I want to zoom down hillsides,

我要迅速地飞下山坡,


And race through streets.

穿越大街小巷。


I want to turn windmills,

我要旋转风车,


Fly kites,

放飞风筝,


And snap wet sheets.

I want to play like a windy day.

我也要猛烈地吹鼓那些潮湿的床单,

啊,我真希望自己能是一阵风!


I want to lift birds and butterflies in the sky,

我要轻轻地托起天空中的小鸟和蝴蝶,


And make umbrellas fly!

I want to play like a windy day.

还要让所有的雨伞都飞上天。

啊,我真想成为一阵风!


I want to shake the dew from a spider's web,

And help her babies soar.

我要抖落蜘蛛网上的露珠,帮助她的小宝宝们高高地飞翔。


And fly with the leaves from the trees.

I want to play like a windy day...

我随着树上飘落的树叶一起飞翔。

啊,我真想成为一阵风!


Until I become like a gentle breeze.

最后,我化为了一阵轻柔的微风。


评论
热度 ( 46 )
  1. 共3人收藏了此图片
只展示最近三个月数据

© 小月 | Powered by LOFTER